Vi ønsker at være en sammenhængende musikmetropol med gennemslagskraft regionalt, nationalt og internationalt.

Det skal i første omgang ske ved at indfri det store kreative potentiale og de muligheder, der eksisterer i regionen. Lige nu arbejder projektledelsen på højtryk med at samle et stærkt netværk omkring projektet og sammen med dem indsamle de gode og ambitiøse ideer. Netværket består at regionens mange spillesteder, musikskoler, lokale som nationale musikaktører, musikbranche virksomheder, interesseorganisationer m.m.

Musikmetropolen arbejder med 3 spor:

1) Talent- og karriereudvikling - blandt andet indenfor temaerne A) Musikmager/Music Maker DK - musikskabelse fra sandkasse til hitliste og B) Ung i Musikbranchen - alt det uden om musikken.

2) Udvikling af spillesteder og scener - blandt andet indenfor overskrifterne A) Åbne spillestederne op - nye koncepter og ideer til samarbejde eller formater som tiltrækker andre og flere publikummer til spillestederne. B) Flytte spillestederne ud - musikken ud til dem, der ikke selv opsøger musikken.

3) Musikbranchens infrastruktur og samarbejde. A) Musik & forretning - hvordan kan musikken skabe værdi. B) Ideer og forslag til hvad der kan skabe større samarbejde og sammenhæng både musikbranchens aktører i mellem og mellem de professionelle virksomheder/organisationer og musiklivet i kommunerne.